Tuesday 5 January 2016

REZEKI ALLAH UNTUK AKU, TAPI KENAPA AKU?

Banyak rezeki kita setiap hari, allahuakbar. Kadang-kadang malu dengan Allah SWT, asal rezeki aku lebih selalu sedangkan kawan aku nak makan pun kena bercatu duit.

Anak orang lain, ke sekolah pun tak bawa duit. Bukan nak beli kasut atau baju sukan sekolah susah, nak makan pun mereka berkira. Bawa bekal makanan kalau ada dan air kosong.

Bila lihat amalan kita hamba yang kerdil ini, solat Dhuha pun tidak, bersedekah pun jarang. Tahajjud lagi kita tarik selimut. Kenapa Allah lebihkan rezeki kepada aku?
 =(frown emoticon

Mana kita tak malu, kalau bos di pejabat kita selalu bagi bonus syarikat sedangkan kita buat kerja sambil lewa, tidur di pejabat dan datang lambat?

Allah nak suruh kita memerhati dan ubah sikap kita untuk lebih taat dan tingkatkan amalan ibadah. Lebih bersyukur dan ingat selalu kepada-Nya.

No comments: